Mjesečni osvrt – Duh mladosti travnja

“Travanj je u sve stavio duh mladosti” – izreka je velikog Williama Shakespearea. Taj promjenjivi 4. mjesec u godini donosi nam šarenilo, radost i smijeh. Travanj je i mjesec pun pozitivnih vijesti, stoga ne čudi što započinje veselo – prvoaprilskom šalom

Hrvatska i njezini građani već su bezbroj puta pokazali kako su najjači onda kada je najteže, ne samo u svojoj zemlji nego i diljem svijeta. Tako je u Hrvatskoj u travnju održan niz humanitarnih manifestacija u kojima su sudjelovali navijači, lječnici, gradovi, općine i ostali. Humanitarnom maratonu pridružila se i Hrvatska pošta koja je izdala prigodnu poštansku marku za pomoć Ukrajini. Na markici se nalazi žuto polje uljane repice i plavo nebo kao simbol ukrajinske zastave, a njezina emotivna vrijednost je tim veća što je autor fotografije  Darko Kešnjer, fotograf iz Vukovara, našeg grada heroja. Također i odbojkaški savez pozvao je ukrajinsku odbojkašku reprezentaciju da se priprema u Nedelišću, a ukrajinske sportašice rado su se odazvale ovom pozivu.

Dobre vijesti nam stižu iz gospodarstva. Veliki broj turističkih djelatnosti javlja kako su dolaskom travnja u Hrvatsku stigli i prvi turisti. Veliki broj inozemnih i domaćih gostiju uskršnje blagdane je provelo upravo u Hrvatskoj. Priopćeno je kako je broj turista za vrijeme uskršnjih blagdana skoro dosegao brojke iz rekordne 2019. godine. Kako bi se takav uzlazni trend mogao nastaviti, smatraju i predstavnici turističkih djelatnosti koji su Hrvatsku predstavljali na nizu održanih sajmova turizma, gdje je zabilježena izrazito velika zainteresiranost za Hrvatsku kao turističku destinaciju. Taj pozitivan trend potvrđuje i sajam Place2Go  održan u Zagrebu.

Kako Hrvatska itekako radi na tome da ostvari dobre turističke rezultate, pokazali su i sudionici 5. međunarodnog kongresa o ruralnom turizmu u Cavtatu. Na konferenciji su dodijeljene nagrade, među ostalima i nagrade „Suncokret ruralnog turizma Hrvatske“ turističkim seljačkim gospodarstvima, tradicijskim domaćinstvima i drugima. Ovaj sajam još je jedan pokazatelj kako se Hrvatska u turizmu ne oslanja više samo na more i sunce, nego i na druge resurse koje ima na raspolaganju.

Dokaz kako naše turističke perjanice rade i u drugim granama je uvrštavanje istarskih maslinara u najpoznatiji svjetski vodič za ekstradjevičanska maslinova ulja “Flos Olei”. Istra je i ove godine, i to po sedmi put za redom, proglašena najboljom svjetskom regijom za ekstradjevičanska maslinova ulja. Među 500 najboljih svjetskih maslinara, njih 66 dolazi iz Istre. Dalmacija je također aktivna. Tako su u Splitu održani otvoreni Dani hrvatskog pršuta gdje su ocjenjivane ove slasne delicije. Ovogodišnji šampion je Krčki pršut obitelji Žužić. Krčki, Drniški, Dalmatinski i Istarski pršut su svjetski priznate delicije.

Travanj je razveselio i sve ljubitelje dobre knjige. Naime, u Hrvatskoj je održana 11. Noć knjige, koja je trajala čak 4 dana. Cilj ove manifestacije je potaknuti čitanje u Hrvatskoj, a sudionici su pripremili više od 1200 naslova. Budući da se navika čitanja knjiga u vrijeme digitalizacije sve više gubi, ovakve su manifestacije izrazito važne. Unatoč svim naprednim tehnologijama, ipak čitanje knjige uz šalicu čaja ima i terapeutski učinak. Uz knjigu još jedan pomalo zaboravljeni medij itekako ima svoje čari, a to je radio. Stoga je Dubrovnik u travnju proslavio jednu lijepu obljetnicu. Naime, prije 80 godina osnovan je Radio Dubrovnik. Tada je u Dubrovniku osnovana druga radijska postaja u Hrvatskoj. Travanj nije zakinuo ni ljubitelje kazališta. U Splitu su tako održani 32. Marulićevi dani. Za vrijeme trajanja festivala izvedeno je 10 predstava. Nakon dvije pandemijske godine Marulićevi dani su održani u travnju, mjesecu u kojem je prvi put tiskan slavni spjev “Judita”.

Za sve ljubitelje dobrih starih vremena travanj je donio još poslastica. U Etnografskom muzeju otvorena je izložba Vremeplov dječje igre koja predstavlja zanimljive igračke iz Hrvatske i inozemstva. Razne mehaničke, metalne i drvene igračke, lutke i društvene igre mogu se razgledati do 22. svibnja.

Kao ni jednog mjeseca do sada, tako ni ovoga, hrvatski sportski predstavnici nisu zakazali. Paraboćarka Dora Bašić osvojila je zlatnu medalju na World Boccia Intercontinental Challenger Zagreb 2022. te trenutačno zauzima šesto mjesto na svjetskoj rang listi.

Vijest koja je posebno razveselila ljubitelje nogometa svakako je ždrijeb za Svjetsko nogometno prvenstvo. Tako je ždrijebom odlučeno da će Hrvatska nogometna reprezentacija na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Kataru igrati u grupi s Belgijom, Marokom i Kanadom. Izabranici Zlatka Dalića prvu utakmicu igraju 23. studenog protiv Maroka, potom 27. studenog protiv Kanade, te 1. prosinca protiv Belgije. Hrvatska na prvenstvo odlazi kao vice-prvak svijeta.

Polako ali sigurno Hrvatska postaje bitan igrač i u karateu. Tako je za Hrvatsku na turniru Svjetske karate lige Lucija Lesjak osvojila zlato u kategoriji preko 68 kilograma, a Anđelo Kvesić u kategoriji preko 84kg osvojio je broncu. Za njima ne zaostaju ni džudaši koji su na Europskom kupu osvojili osam medalja.

Veliki pothvat u travnju su završili hrvatski branitelji Martin Cruickshank i Werner Ilić, koji su nakon tri mjeseca u čamcu na vesla prešli Atlantski ocean. Osim veslanjem Hrvatima je odana još jedna počast preko oceana. Povodom 75. rođendan NBA lige izabrane su dvije najbolje europske postave među kojima su i legendarni hrvatski košarkaši Dražen Petrović i Toni Kukoč.

Ispunjeni duhom mladosti i pozitive travnja, optimistično koračamo prema još jednom predivnom mjesecu svibnju iščekujući pozitivne vijesti koje nam donosi…

Slične objave